Děti se seznamovaly s různými profesemi, hledaly odpovědi na otázky: co kdo dělá, co k tomu potřebuje, kde pracují rodiče, kdo pracuje s pilou, motykou, kdo hasí požár, kdo čistí komíny atd.
Hráli jsme na prodavače…
Ošetřovali jsme plyšáky…
Pozorovali přírodniny…
Zjistili, jak se daří strašilkám.
Malování nás moc baví.
Stříháme a provlékáme tkaničky – procvičujeme tím jemnou motoriku.
Máme spoustu naučných her, při kterých rozvíjíme zábavnou formou rozumové a vyjadřovací schopnosti, zrakové vnímání. postřeh i matematické dovednosti.
Umíme novou pohybovou hru se zpěvem: „Na kominíka“, při které děti zpívají na nápěv písničky Pec nám spadla:
Kominíku, kominíku, máš komíny čisté?
Kominíci odpovídají:
Podívám se, podívám se, není to tak jisté!
A prolézají komíny.
Známe novou písničku o kominíkovi.
Šel kominík, šel na půdu, do ruky si koště vzal,
potom vylez´po žebříku, aby komín vymetal.
I novou básničku.
Pekař vozí housky v městě, kominík mu stojí v cestě.
Jdi mi z cesty, kominíku, zabílím tě na nosíku!
Jdi mi z cesty, pekaři, začerním tě na tváři!
Rádi kreslíme.
Předškoláci už zvládají grafomotorické cvičení důležité pro budoucí psaní ve škole, najít stejné dvojice klíčů, a také porovnat počet – více x méně prvků, o kolik.
Takhle jsme šikovní!
Chystáme se poznávat profese a řemesla v naší obci.
Nejprve se vydáme do místního obchodu, abychom zjistili, co má na práci paní prodavačka.
Navštívíme keramickou dílnu paní Věry Coufalové. Zjistíme, jak a z čeho se vyrábí keramické
nádobí a jiné užitkové předměty.